25.11.2024 - meniny má Katarína

Induktívno-deduktívna dimenzia prírodovedného vzdelávania

Počet hlasov (0)

Held, Ľubomír

ISBN: 978-80-8082-787-8

Vydavateľstvo: Typi Universitatis Tyrnaviensis, spoločné pracovisko Trn.univ a VEDY, vydavateľstva SAV
Rok vydania: 2014
Počet strán: 68
Väzba: Mäkká
Formát: 170x240mm
Hmotnosť: 130 g
Dostupnosť: Titul nie je na sklade
E-shop cena s DPH: 6,00
Bežná cena s DPH: 8,00 €
Do košíka

Táto monografickej práca sa zaoberá niektorými charakteristikami prírodovedného vzdelávania ako podkladu analýzy a hľadania možností jeho zmien na zlepšenie jeho nelichotivého stavu v súčasnosti u nás i vo veľkej časti Európy. V záujme hľadania perspektívneho riešenia analyzujeme korene, pozitívne príklady a perspektívy induktívneho vzdelávania ako protikladu deduktívneho vzdelávania, ako aj príčiny dominancie deduktívneho vzdelávania v súčasnosti. Väčšina čitateľov pravdepodobne intuitívne chápe rozdiely vo vzdelávacích prístupoch, vyplývajúce z vyššie uvedených prívlastkov. Publikácia si však kladie za cieľ zdokumentovať zreteľné etapy vzdelávania, v ktorých sa jeden z označených prístupov presadil na úkor druhého, a predurčil tak trajektórie prírodovedného vzdelávania na dlhšie obdobie. Publikácia sa sústreďuje najmä na induktívno-deduktívnu dimenziu obsahu prírodovedného vzdelávania, resp. o túto dimenziu a jej vedomé či skryté presadenie sa pri konštrukcii obsahov prírodovedného vzdelávania.

Recenzenti publikácie:

prof. PhDr. Martin Bílek, PhD.
doc. RNDr. Jarmila Kmeťová, PhD.


Náš eshop používa k poskytovaniu služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohoto eshopu s tým súhlasíte.
Viac informácií